Experiències 25/26

El projecte Erasmus+ 2025-1-ES01-KA121-SCH-000332372 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats en aquesta publicació només comprometen als seus autors i és responsabilitat exclusiva de l’IES Felanitx i ni la Unió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que pugui fer-se de la informació aquí difosa. 


2 de juny de 2026

Durant la setmana del 13 al 17 d’abril, Caterina Lliteras, companya del departament d’anglès, ha fet un curs de formació a Ebsjerg, Dinamarca.Durant aquesta setmana s’ha nodrit d’experiències relacionades amb l’interdisciplinarietat com a una font d’oportunitats dins l’aprenentatge i d’estratègies per incloure els recursos a l’aire lliure i l’art com una oportunitat d’aprenentatge significatiu en diferents matèries.Agraïm la gran acollida de l’escola Danmarksgade Skole a Esbjerg, tots els seus professionals, i de l’atenció de LisbethKodal, coordinadora del curs.

WhatsApp Image 2026-06-01 at 11.13.36.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-01 at 11.13.36 (1).jpeg

Durant la setmana del 4 al 9 de maig, la professora Margalida Albons va participar en una mobilitat Erasmus+ a Split, Croàcia, centrada en la gestió de conflictes, la convivència i el benestar emocional a l’aula.
Una experiència enriquidora d’aprenentatge, intercanvi cultural i cooperació amb docents d’altres països europeus, que ens ajuda a continuar construint una educació més inclusiva i positiva per a tot l’alumnat.

WhatsApp Image 2026-06-01 at 11.13.55.jpeg

25 de març, de 2026

Curs de formació per a professorat
La setmana passada la professora Alicia Perez-Olivares d’alemany va fer el curs de formació Erasmus+ Meditation for teachers a Florència. Ben aviat vos compartirem la seva experiència!  


25 de març de 2026

Intercanvi amb la Nelson Mandela Schule – Berlín.
Del 5 al 12 de març 11 alumnes de 2n de batxillerat artístic van aprticipar en una mobilitat Erasmus+ amb l’escola Nelson Mandela de Berlín. Allà van assistir a classes on van poder comparar el sistema educatiu espanyol i alemany, van visitar molts museus, entre ells la Neue Nationalgallerie, el C/O Berlin, Humboldt Forum, Neues Museum, etc. A més, durant tota la setmana els alumnes van realitzar un projecte artístic sobre identitats que va finalitzar amb una exposició a l’institut alemany. Esperem els alumnes alemanys que vindran a l’abril i seguirem amb el treball artístic.Enllaç al vídeo (realitzat per Lilly Toth) del viatge: https://youtu.be/YuVVQyS2nq8


4 de febrer de 2026

1r de Batxillerat a Suècia

Després de la visita dels alumnes suecs el passat mes d’octubre, els nostres alumnes han viatjat a Gävle (Suècia) aquest mes de gener. Ha estat una experiència molt enriquidora i inoblidable pels alumnes de 1r de Batxillerat, que han pogut conèixer de primera mà com és el dia a dia al país vivint amb les famílies que els han acollit durant tota la setmana. A més, els alumnes han conegut les instal·lacions de l’institut Vasaskolan, i han tingut l’oportunitat d’assistir a diferents classes com a un alumne més. També han pogut gaudir de diferents activitats extraescolars i culturals, com són patinar sobre gel, visitar la ciutat d’Estocolm amb una visita guiada al City Hall (conegut per ser seu dels Premis Nobel) i altres activitats organitzades per les famílies d’acollida.Durant l’últim dia a Gävle, l’alumnat ha participat a una classe de castellà i ha ensenyat algunes paraules en català als alumnes suecs. Finalment, han presentat els seus projectes per tal de promoure la sostenibilitat en diferents àmbits del dia a dia, un dels objectius de l’Erasmus + i del nostre centre.El sopar amb les famílies, alumnat i professors participants ha donat punt i final al viatge que, un any més, es converteix en una de les millor tradicions de l’IES Felanitx.